Home | User list | Search | Register | Login
You are not logged in.
|
René van Densen
Betrokken bezoeker
 From: Tilburg / Gent
Registered: 17-11-2004
|
|
How Not To Run A Comic Auteurs: diversen website: hownottorunacomic.comicgenesis.com
Dusseh ja. Er is in 1994 zo'n webcomic gestart waarin allerlei mensen webcomic-voorbeelden produceerden van de meest verfoeilijke praktijken die je in het medium aantreft. Uiteraard ter vermaeck ende leringh. Veel mensen werkten eraan mee, en het is over de jaren heen best aardig volgehouden. Nu is er een heel archief met de bijdrages naar onderwerp geordend. Enzovoorts. De site wijst zichzelf eigenlijk wel. Met een about-paginaatje, links naar handige tutorials om te leren hoe het allemaal wél moet, en bij bijna ieder slechtvoorbeeld staat commentaar wat er fout aan is. Leuke webcomic, en voor velen ook heel leerzaam. Lees die boel.

Zou dat er ook niet voor (webcomic)recensies moeten komen? Gewoon keiharde voorbeelden van heel slechte recensies. Vol met spellfouten, allerlei volledig van het onderwerp afdwalende overpeinzingen, die ook nog eens niet om door te komen zo slecht geschreven zijn? Of met van die aanvullingszinnetjes. Van die korte. Met maar vierr woorden. Of twee. En plaatjes die helemaal niks met de tekst te maken hebben.

Blablabla. Niemand leest deze recensies immers dus wat maakt het uit, toch? Kun je net zo goed over iets anders gaan zitten lullen. Enfin, het is me toch wat met die nieuwe dienstregeling van de NS hè? Ik heb echt al anderhalve week non-stop vertragingen en uitval van treinen gehad. En dat ze dan in de krant vermelden dat alles goed gegaan is met de invoering. Journalistiek van likmevestje.
René van Densen |

_______________________________________ www.Probeersel.com - The Grim DotCom - KutBinnenlanders.nl
Numfar, do the Dance of Shame!
|
|
| 18-12-2006 17:21:14 |
|
Jeroen Mirck
Webcomic reviewer
 Registered: 20-11-2004
|
|
Ik kon er best om lachen, maar je slaat aan het eind wel heel erg door. Als gimmick leuk, maar zo kort na die ingezondenbriefrecensie wordt het wel wat veel. Maar aan de andere kant: het is ook een signaal dat de rek er qua reviews inmiddels echt uit is. So be it. En het past op zich natuurlijk prima bij deze webcomicsite. Kortom: eindstand 38-35? ;-)

|
|
| 19-12-2006 01:44:58 |
|
René van Densen
Betrokken bezoeker
|
|
|
| 19-12-2006 02:08:53 |
|
Kirk
Site Admin
 From: Den Haag
Registered: 02-05-2005
|
|
Ik heb precies hetzelfde met de nieuwe dienstregeling. De enige treinen die op tijd waren waren de treinen die ik niet moest hebben (maar toch maar nam want ze gingen ongeveer dezelfde kant op).
_______________________________________ De man met de hoed
"Ja dialect ja - Belgie is gewoon een provincie waar mijn OV niet geldt." - Jaap
|
|
| 19-12-2006 08:01:58 |
|
Rodi
Betrokken bezoeker
 Registered: 27-02-2005
|
|
|
| 20-12-2006 13:55:42 |
|
René van Densen
Betrokken bezoeker
|
|
Niet meer ! Ik is uitgeslagen. 
Sionnain Comeaux heeft trouwens meteen een op deze webcomic geïnspireerde aflevering van Penguism in elkaar gejast:

Last edited by René van Densen (20-12-2006 17:04:16)
_______________________________________ www.Probeersel.com - The Grim DotCom - KutBinnenlanders.nl
Numfar, do the Dance of Shame!
|
|
| 20-12-2006 15:34:52 |
|
|
|
Sluit me bij Jeroen aan Rene, wellicht dat je aan het einde een beetje doorslaat. Maar ach, dat mag ook wel zo langzamerhand (na 37 reviews bedoel ik). Je hebt wel een passende webcomic gevonden om de reeks mee af te sluiten. 
_______________________________________ http://mikeswebs.blogspot.com/ Een weblog over film, (web)comics en de dagelijkse beslommeringen van een laat-twintiger.

|
|
| 24-12-2006 06:18:26 |
|
Jump to
|