|
|
|
Home | User list | Search | Register | Login
You are not logged in.
|
| Author |
| Message |
Pages: 1 2 3 4 ... 5 |
|
Jeroen Mirck
Webcomic reviewer
 Registered: 20-11-2004
|
|
Grote kans dat het voor velen van jullie als een donderslag bij heldere hemel komt: ik stop vanaf heden als juryvoorzitter van de Clickies.
Dit besluit past in een groter plaatje. Eerder maakte ik namelijk al bekend dat ik stop als columnist van stripblad Myx. Na vele jaren in de spotlights van de stripwereld vind ik het tijd voor een plekje in de luwte. ‘Gas terugnemen,’ noem ik dat in mijn afsluitende Myx-column. ‘Minder op de voorgrond, minder publiceren.’ Dit betreft niet alleen Myx, maar ook Strips.blogo.nl en de Clickies. Daarnaast zal ik voortaan ook minder publiceren op Comicbase.nl.
Vandaag heb ik hierover een statement gepubliceerd. Daarin licht ik ook mijn vertrek als juryvoorzitter toe:
| "Bij een ander initiatief is de opvolging nog niet geregeld: de Clickies. Ik heb deze Webcomic Awards met veel vuur in de markt gezet, er veel publiciteit voor gegenereerd en twee jaar op rij fantastische winnaars in het zonnetje gezet. Daarmee staan online strips op de kaart in Nederland, en daar ben ik trots op. In de stripwereld is deze prijs wel eens smalend afgedaan als mijn persoonlijke prijs. Dat is het niet. Juist om dat te benadrukken is het goed als de Clickies 2007 zonder mijn inmenging worden uitgereikt. Ik heb er alle vertrouwen in dat de webcomic-community dit zelf oppakt. Voor advies ben ik altijd bereikbaar, maar men moet het verder wel zelf gaan doen." |
Wie de prijs vanaf nu gaat organiseren en hoe dat moet gebeuren, lijkt mij een onderwerp waar jullie - als webcomic-community - hier kunnen overleggen. Ik zal zelf op deze plek ook graag met jullie meedenken. Besef echter wel: om volgend jaar Clickies te kunnen uitreiken, zullen er nieuwe initiatiefnemers moeten opstaan die dit serieus oppakken en het aanspreekpunt willen zijn. Gebeurt dat niet, dan zijn er volgend jaar geen Clickies meer. En dat zou enorm zonde zijn voor de promotie van webcomics in Nederland.
Wie werpt zich op?
Last edited by Jeroen Mirck (23-08-2006 15:42:04)

|
|
| 23-08-2006 15:33:38 |
|
Rodi
Betrokken bezoeker
 Registered: 27-02-2005
|
|
|
| 24-08-2006 00:34:32 |
|
René van Densen
Betrokken bezoeker
 From: Tilburg / Gent
Registered: 17-11-2004
|
|
|
| 24-08-2006 08:08:58 |
|
|
|
We zullen je missen als voorzitter Jeroen. Het medejureren van de Clickies was een gezellige en boeiende ervaring dit jaar. Ik nodig dan ook iedereen die webcomics enigszins een warm hart toedraagt uit te overwegen zich te storten in het avontuur van jurering.
_______________________________________ http://mikeswebs.blogspot.com/ Een weblog over film, (web)comics en de dagelijkse beslommeringen van een laat-twintiger.

|
|
| 29-08-2006 04:15:22 |
|
Mennomail
Betrokken bezoeker
 From: Amsterdam
Registered: 25-03-2005
|
|
Al aanmeldingen gehad, Jeroen?
_______________________________________ Menno Kooistra MennoMail | Bloeddorst
|
|
| 30-08-2006 05:50:22 |
|
|
|
Niet om iemand te pushen, maar: Zou Doc geen geschikte voorzitter zijn?
_______________________________________ 'Mijn wens? Wereldvrede. En Toon van Driel in hoerenkleren zien.'
|
|
| 07-09-2006 08:23:07 |
|
Niwi
Betrokken bezoeker
 From: Utrecht
Registered: 28-06-2005
|
|
Ja, en Peter Breedveld ook.
_______________________________________ Niwi - Striptovenaar www.niwi.net

|
|
| 07-09-2006 08:34:35 |
|
Mattt
Betrokken bezoeker
 From: dan maar Utrecht invullen...
Registered: 20-07-2005
|
|
Bream den Herder wrote:
Niet om iemand te pushen, maar: Zou Doc geen geschikte voorzitter zijn? |
Over Doc en zijn mening kan je veel zeggen (word ook wel gedaan) maar 1 ding is zeker, uitgesproken is hij altijd, en ook niet te bang om iets gevoeligs te zeggen.
Ik ben voor! Wat jij Doc?
_______________________________________ www.illumatie.nl/bunbuns met van die zwart/wit konijntjes snappie.
|
|
| 07-09-2006 11:23:20 |
|
harald
Betrokken bezoeker
 From: Strombeek-Bever
Registered: 23-12-2005
|
|
Kvind Doc ook wel potentieel hebben eigenlijk 

|
|
| 07-09-2006 11:54:25 |
|
stephan
Betrokken bezoeker
 Registered: 12-08-2005
|
|
En hij is nooit te beroerd om het te onderbouwen, helemaal zo slecht niet dus.
|
|
| 08-09-2006 09:59:55 |
|
Mennomail
Betrokken bezoeker
|
|
Ik weet niet of Doc geschikt is. Ken die hele beste jongen niet, laat staan zijn echte naam (of zou hij Doc de Vries heten?). Maar ik twijfel er ook niet aan hoor. Is groot stripliefhebber, scenarist en stripofiel Johannus de Rooij ook niet een leuke kandidaat?
_______________________________________ Menno Kooistra MennoMail | Bloeddorst
|
|
| 08-09-2006 10:13:42 |
|
Jeroen Mirck
Webcomic reviewer
|
|
Jeroen Mirck wrote:
Wie de prijs vanaf nu gaat organiseren en hoe dat moet gebeuren, lijkt mij een onderwerp waar jullie - als webcomic-community - hier kunnen overleggen. Ik zal zelf op deze plek ook graag met jullie meedenken. Besef echter wel: om volgend jaar Clickies te kunnen uitreiken, zullen er nieuwe initiatiefnemers moeten opstaan die dit serieus oppakken en het aanspreekpunt willen zijn. Gebeurt dat niet, dan zijn er volgend jaar geen Clickies meer. |
Ik schop dit topic maar eens naar boven.
Wie werpt zich op als jurylid?

|
|
| 05-02-2007 15:02:55 |
|
|
|
Mennomail wrote:
Is groot stripliefhebber, scenarist en stripofiel Johannus de Rooij ook niet een leuke kandidaat? |
Nou, vooruit dan: ik wil best in een jury gaan zitten discussiëren over wie er genomineerd moeten worden in welke categorieën en waarom. Een functie als juryvoorzitter zie ik dan weer niet zitten, omdat ik a) nou ook weer niet zoveel tijd heb en b) niet het idee heb dat men mij associeert met webcomics (integendeel zelfs), hetgeen volgens mij voor een juryvoorzitter van een webcomic-award wel erg prettig zou zijn.
Dus: wie volgt?
Last edited by Johan de Rooij (05-02-2007 16:10:44)
_______________________________________ Johans online portfolio: http://www.johanderooij.nl
|
|
| 05-02-2007 16:09:54 |
|
Mennomail
Betrokken bezoeker
|
|
|
| 06-02-2007 02:52:58 |
|
Deweb
Moderator
From: Rijswijk
Registered: 01-05-2005
|
|
Ik wil ook wel jureren, maar dan niet als webcomictekenaar, voorzitter of journalist maar als "lezer"/"de stem van het publiek".
_______________________________________ Three years ago they tried to rule the world, they're back.
|
|
| 06-02-2007 03:04:17 |
|
Jeroen Mirck
Webcomic reviewer
|
|
Hartstikke goed, Johan en Tom! Dat is een goed begin.
Nu alleen nog een juryvoorzitter. Wie o wie?
(En dan niet allemaal gaan roepen: "Jij, Jeroen!")

|
|
| 06-02-2007 12:59:43 |
|
Mattt
Betrokken bezoeker
|
|
Kijk Jeroen heeft al 2 zieltjes gewonnen het komt goed!
En das maar goed ook anders komt mijn voor spelling dat Little Starman gaat winnen niet uit.
_______________________________________ www.illumatie.nl/bunbuns met van die zwart/wit konijntjes snappie.
|
|
| 07-02-2007 03:11:01 |
|
Jaap!
Betrokken bezoeker
 From: De Purmerenden.
Registered: 15-08-2005
|
|
Hoe ver zou ik komen als jury voorzitter kandidaat?
Puur uit interesse, uiteraard.
_______________________________________ Lekker Jaap Rozema; De Zelfgekroonde Rockster van de Nederlandse Webcomic Scene
|
|
| 07-02-2007 04:34:13 |
|
Deweb
Moderator
|
|
Als niemand anders zich aanmeld voor de taak ga je wat mij betreft linea recta om alle selectierondes heen en wordt rechtstreeks (ende direct) voorzitter van de jury.
@Matt: Als jij de uitkomst van je voorspelling wilt beinvloedden kun je ook gewoon meedoen in de jury .
Last edited by Deweb (07-02-2007 08:19:13)
_______________________________________ Three years ago they tried to rule the world, they're back.
|
|
| 07-02-2007 08:18:16 |
|
Kirk
Site Admin
 From: Den Haag
Registered: 02-05-2005
|
|
Maar dan mag hij zelf niet meer meedoen 
_______________________________________ De man met de hoed
"Ja dialect ja - Belgie is gewoon een provincie waar mijn OV niet geldt." - Jaap
|
|
| 07-02-2007 12:40:09 |
|
Mattt
Betrokken bezoeker
|
|
@ Deweb, ik wil de uitkomst niet beinvloeden. ik _weet_ gewoon dat Little starman gaat winnen, het is _te_ duidelijk: we hebben alle aspekten van een webcomic "webcomic" interactief, animatie, autobio mooi getekend, mooie website, interaktie met de lezer en gewoon leuk, en dat allemaal door een meisje ik bedoel wat wil je nog meer??
Zet dat maar in je jury raport!
En nee ik ga niet in de jury, niet omdat ik niet kan winnen maar simpel: 1 ik spreek en schrijf geen nederlanse, 2 ik heb het blijkbaar zo druk dat ik al teweinig tijd heb voor mn eigen webcomic. en 3, dan zouden al mn vrienden winnen en kreig ik dus een probleem omdat ik meer vrienden heb dan dat er nominaties mogelijk zijn, laat staan winnaars 
Jaap for president!!!
|
|
| 07-02-2007 13:41:47 |
|
Deweb
Moderator
|
|
1. Ach, dan doe jij het toch gewoon in het Engels?  2. Druk bestaat niet, je vind altijd wel een gaatje. Je moet het allemaal alleen goed plannen . 3. Hé! Ik zei beinvloedden niet beslissen wie er wint .
Maareh, bedankt voor je tekst voor het jury-rapport. We zullen hem gebruiken indien nodig.
|
|
| 07-02-2007 13:51:00 |
|
Kirk
Site Admin
|
|
Hahaha. Druk bestaat wel.
"Ja dialect ja - Belgie is gewoon een provincie waar mijn OV niet geldt." - Jaap
|
|
| 08-02-2007 03:14:17 |
|
Deweb
Moderator
|
|
Druk bestaat alleen als je je plannen niet goed kunt inplannen. Ik heb het ook druk met toetsen en afrondingsdingen voor de komende week maar ik weet nu al dat dat allemaal best mee zal vallen. Ik moet het alleen goed plannen, en dan heb ik tijd te over.
Maar als je niet kunt plannen dan kun je dat niet. Al hoeft zo'n uitreiking natuurlijk helemaal niet op korte termijn te worden gepland. Ik dacht persoonlijk meer aan Houten 2007. Anders wordt het zo'n internet-onderonsje.
|
|
| 10-02-2007 14:38:53 |
|
Kirk
Site Admin
|
|
Dus het bestaat wel 
Het probleem zit hem vooral in als anderen voor je plannen. En goede planning voorkomt juist die gaatjes die je zegt atijd wel te hebben... 
|
|
| 10-02-2007 17:59:40 |
|
Jump to
|